آخرین خبرها

روش های مختلف خلاصه نویسی – چطور به سادگی خلاصه نویسی کنیم؟

کنکوری ها

معرفی انواع روش های خلاصه نویسی برای کنکور تجربی و ریاضی

دکتر مهدی نباتی – بهترین استاد شیمی کنکور ایران

بهترین روش های خلاصه نویسی نحوه خلاصه نویسی رتبه های برتر چگونه خلاصه نویسی و یادداشت برداری کنیم کاملترین راهنمای روش خلاصه نویسی به سبک رتبه برترها

دانش آموزان کنکوری عزیزم، در این مقاله می خواهم انواع روش های خلاصه نویسی را به شما عزیزان توضیح دهم. سعی کنید حتما از این روش ها و تکنیک ها در دوران آماده سازی کنکور استفاده کنید.

 

یادداشت برداری

اصلی ترین و و مهم ترین نوع خلاصه نویسی است و عبارت است از برداشتن کلیدی ترین مفاهیم هر مطلب و یادداشت کردن آن در دفترچه ای جداگانه. البته باید توجه داشت که با نوشتن اکثر مطالب، حجم آن را زیاد نکرده و فقط قسمت های کلیدی و مهم را ثبت کرد.

 

حاشیه نویسی

در این روش، کلیدی ترین جمله هر پاراگراف را جدا کرده و به زبانی که برای خودتان ساده تر و قابل درک است در حاشیه کتاب یا جزوه یادداشت کنید. می توان گفت در این روش، ما پاراگراف و قصد آن را در جمله ای کوتاه بیان می کنیم. توجه شود که باید به اندازه ای باشد که تمام مطالب کلیدی و مهم را در بر داشته باشد. زیرا در غیر این صورت برای مطالعه کامل مطالب دوباره باید کل پاراگراف خوانده شود.

 

علامت گذاری

سریع ترین روش برای مطالعه فعالانه است و نکات مهم را نیز مشخص می کند. شما با علامت های مختلف از جمله علامت سوال و ستاره دار کردن، مطالب را به نوعی تقسیم بندی می کنید.

 

خط کشیدن

متداول ترین روش در بین دانشجویان و دانش آموزان است. در این روش زیر قسمت های مهم خط کشیده می شود و در هنگام مرور و جمع بندی، بیشتر آن قسمت ها خوانده می شود.

 

نمودار درختی

این روش برای مطالبی از قبیل صیغه های فعل، آرایه های ادبی و دسته بندی در درس زیست شناسی که قابل سازمان دهی باشند، مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش مطالب به صورت یک درختچه و به کوتاهترین صورت ممکن، مانند شبکه به هم متصل می شوند که متن کلیدی در وسط صفحه قرار گرفته و مطالب فرعی مانند شاخه های درخت به آن وصل می شوند.

 

دکتر مهدی نباتی

استاد برند شیمی کنکور ایران

 

دکتر مهدی نباتی مدرس شیمی کنکور و دبیرستان و المپیاد شیمی و متخصص شیمی آلی سنتز و فرمولاسیون دارو و طراحی دارو و محصولات آرایشی بهداشتی
دکتر مهدی نباتی – سامانه آموزش تخصصی شیمی کنکور آقای نباتی مدرس شیمی کنکور دانش آموزان رتبه برتر تیزهوشان ایران

معلم شیمی کنکور تهران مشهد اصفهان کرج شیراز تبریز قم اهواز کرمانشاه ارومیه رشت زاهدان همدان کرمان یزد اردبیل بندرعباس اراک اسلامشهر زنجان قزوین سنندج خرم آباد گرگان ساری شهریار شهر قدس کاشان ملارد دزفول نیشابور بابل خمینی شهر سبزوار گلستان آمل پاکدشت نجف آباد بروجرد آبادان قرچک بجنورد ورامین بوشهر ساوه 

تدریس خصوصی آنلاین و حضوری شیمی کنکور و المپیاد شیمی

قائم شهر بیرجند نسیم شهر سیرجان خوی ایلام بوکان شهرکرد سمنان فردیس مراغه شاهین شهر ملایر مهاباد سقز بندر ماهشهر رفسنجان گنبد کاووس شاهرود مرودشت کمال شهر

حتما ببینید

دکتر مهدی نباتی مدرس شیمی کنکور و دبیرستان متخصص شیمی آلی سنتز و فرمولاسیون دارو و طراحی دارو و محصولات آرایشی بهداشتی

خلاصه نویسی در کدام یک از درس های کنکور خوب است؟

خلاصه نویسی در کدام یک از درس های کنکور خوب است؟   خلاصه نویسی تو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

÷ 1 = سه