آخرین خبرها

تعادل درصدی در کنکور

شیمی کنکور

تعادل درصدی در کنکور

 

هر چند محتوای این مطلب مربوط به درصدهای شما سر جلسه کنکوره ولی شما باید این مطلب رو الان حتما بخونید. چرا که ممکنه مجبور بشید در مسیر مطالعاتی تون تغییراتی ایجاد کنید.

 

قانون صفر و صد

این قانون میگه که اگه درس A و B رو هر دو ۵۰ درصد بزنید تاثیرش از حالتی که A رو ۱۰۰ و B رو صفر بزنید خیلی مثبت تره. چرا که به احتمال زیاد درس B درس پر چالش و سختی بوده و ما در هر درس کنکور به نوعی با یه رقابت مواجه هستیم، ممکنه شما در این رقابت جا بمونید.

نکته بعدی این که اگر می خواهید موفق نشید حتما به حذف درس فکر کنید!!! چون درصد صفر تاثیر شدیدا منفی روی کارنامه و نتیجه کنکور شما داره.

 

قانون پاسکاری

این قانون میگه درس ها در کنکور مثل یک تیم فوتبال هستند که باید هر درس در کنار درس های دیگه موفقیت تیم رو رقم بزنه. پس در ماه های باقی مانده تا کنکور وقت و انرژی خودتان  رو عادلانه بین درس های قوی و ضعیف تقسیم کنید. با این کار شما در واقع به درس های ضعیف تر پاس می دهید که اونا هم بتونن خودشونو بالا بکشن و گل بزنن.

مثلا اگه زیستت رو به توانایی بالای ۸۰ درصد رسوندی ولی ریاضیت زیر ۳۰ باقی مونده، قبل از ۱۰۰ رسوندن زیستت با خوندن مباحث بیشتری از ریاضی شانس خودتو برای بالاتر بردن درصد این درس بیشتر کن.

 

دکتر مهدی نباتی

 

دکتر مهدی نباتی مدرس شیمی کنکور و دبیرستان متخصص شیمی آلی سنتز و فرمولاسیون دارو و طراحی دارو و محصولات آرایشی بهداشتی
تدریس خصوصی شیمی در تهران

 

 

تدریس خصوصی شیمی دبیرستان در تهران

 

حتما ببینید

دکتر مهدی نباتی مدرس شیمی کنکور و دبیرستان متخصص شیمی آلی سنتز و فرمولاسیون دارو و طراحی دارو و محصولات آرایشی بهداشتی

نیمه دوم کنکور کامبک بزن!

نیمه دوم کنکور کامبک بزن!   دانش آموزان عزیزم دیدین که توی فوتبال میگن نیمه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× سه = شش