آخرین خبرها

لزوم ادامه مطالعه دروس در ایام عید نوروز

کنکوری ها

لزوم ادامه مطالعه دروس در ایام عید نوروز

 

دانش آموزان عزیزم وقتی به تعطیلات می رسیم فکر می کنیم باید استراحت خوبی داشته باشیم. اما از طرفی به این موضوع فکر کنین که اگه ۱۳ روز استراحت کنین، یه فاصله میوفته و ممکنه مطالبی که تا الان خوندین رو فراموش کنین. پس تو ایام عید نوروز هم هم به درس خوندنتون ادامه بدین.

 

داشتن برنامه دقیق

پس تو مرحله اول باید برای خودتون برنامه دقیق و شفاف بنویسین و بهش پایبند باشین. برنامه ای که دقیق مشخص شده باشه هر روز چه ساعتی، چه مبحثی رو مطالعه کنین. تازه این برنامتون رو جوری تنظیم کنین که بین مطالعه و یادگیری و تلاش با تفریح و استراحت یه تعادل خوبی برقرار بشه.

 

هدف گذاری

بهتره برای خودتون یه هدف گذاری هم داشته باشین. یعنی می تونین برای هر درس یه هدف مشخصی رو در نظر بگیرین و برنامه تون رو برای رسیدن به اون هدف تنظیم کنین.

 

یادآوری هدف اصلی

تازه می تونین اون هدفتون رو خوشگل و بزرگ روی یه کاغذ بنویسین و یه جایی بچسبونین تا هر روز ببینین و براتون یادآوری بشه که تلاش کنین.

 

مطالعه قدم به قدم

فقط اینو بدونین که یادگیری و مرور حتی تو روزهای تعطیل باید قدم به قدم پیش بره. پس هدف گذاری باید جوری باشه که هم متناسب با زمان باشه و هم بتونین اون رو به چند تا مرحله تقسیم کنین. چون وقتی هدفتون رو به بخش های کوچک تری تقسیم می کنین، حرکت کردن به سمتش براتون لذت بخش تر و آسون تر میشه.

 

پاداش برای مطالعه در ایام نوروز

فقط اینو فراموش نکنین که تو این روز ها اهمیت پاداش دادن به خودتون چند برابر میشه. می تونین برای خودتون یه سری اهداف کمی و کیفی مشخص کنین و بعد از رسیدن به اون اهداف به خودتون یه پاداش کوچیک بدین مثلا دیدن یه فیلم بعد از ۵ ساعت درس خوندن یا استفاده از اینترنت بعد از حل ۵۰ سوال می تونه انگیزه خوبی به شما برای ادامه دادن بده.

 

تفریح در ایام عید نوروز

وقت گذروندن با خونواده، قدم زدن تو فضای باز، انجام دادن کارهای هنری یا بازی کردن مانعی برای یادگیری و مطالعه ایجاد نمی کنه. فقط کافیه برنامه ریزی مناسب داشته باشین و طبق اون جلو برین و از این دوران طلایی استفاده کنین.

 

دکتر مهدی نباتی

 

دکتر مهدی نباتی مدرس شیمی کنکور و دبیرستان متخصص شیمی آلی سنتز و فرمولاسیون دارو و طراحی دارو و محصولات آرایشی بهداشتی
معلم خصوصی شیمی دبیرستان، کنکور و المپیاد در تهران

 

 

تدریس خصوصی شیمی دبیرستان، کنکور و المپیاد در تهران

 

حتما ببینید

دکتر مهدی نباتی مدرس شیمی کنکور و دبیرستان متخصص شیمی آلی سنتز و فرمولاسیون دارو و طراحی دارو و محصولات آرایشی بهداشتی

پیشرفت قطعی در درس ها با تکنیک تعادل برنامه ریزی

پیشرفت قطعی در درس ها با تکنیک تعادل برنامه ریزی   دانش آموز عزیزم، یه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سی هفت + = چهل