آخرین خبرها

بهترین پایه تحصیلی برای آغاز آماده سازی المپیاد شیمی – هفتم، هشتم یا نهم

معلم خصوصی شیمی کنکور، المپیاد شیمی، شیمی متوسطه اول (هفتم، هشتم و نهم) و شیمی متوسطه دوم (دهم، یازدهم و دوازدهم)

مرجع جامع المپیاد شیمی – کلاس، آزمون و مشاوره المپیاد شیمی

دکتر مهدی نباتی – استاد برند المپیاد شیمی ایران

المپیادی کیست کتاب آمادگی برای المپیاد شیمی شرایط شرکت در المپیاد شیمی المپیاد چیست آشنایی با رشته های تحصیلی و انتخاب رشته پایه نهم نکات نحوه مطالعه المپیاد شیمی

یکی از سوالات پرتکراری که همیشه دانش آموزان و والدین محترم می پرسند این است که از چه پایه ای بهتر است که دوران آماده سازی را برای آزمون مهم المپیاد شیمی شروع کنند؟؟ ار پایه هفتم، از پایه هشتم یا از پایه نهم؟؟

به همین خاطر در این مقاله می خواهم به طور کامل به این سوال مهم که دغدغه خیلی از شما عزیزان می باشد پاسخ دهم.

فقط توجه کنید که پاسخ من تنها یک توصیه نیست بلکه عصاره بیش از ۱۷ سال تجربه در امر تدریس و آموزش المپیاد شیمی در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، شیراز، تبریز، کرج، مشهد، اصفهان، سمنان، کرمان، ساری و کرمانشاه می باشد. با توجه به قبولی و کسب مدال های طلا، نقره و برنز المپیاد شیمی توسط خیلی از دانش آموزان عزیزم در تمامی این سال ها، نظر شخصی خودم را برای بهترین زمان ممکن برای شروع آماده سازی المپیاد شیمی در اختیار شما قرار می دهم.

 

توجه: برای اینکه خوب به نتیجه گیری برسید بهتر است قبل از این مقاله، مقاله “ بهترین منابع المپیاد شیمی از نظر دکتر مهدی نباتی” را حتما مطالعه کنید.

 

شروع آماده سازی و مطالعه المپیاد شیمی از پایه هفتم

بهترین و ایده آل ترین زمان ممکن برای شروع مطالعات المپیاد شیمی همین پایه هفتم می باشد.

یعنی بعد از اتمام مقطع ششم ابتدایی و در تابستان پیش از شروع پایه هفتم تحصیلی، استارت کلاس های المپیاد شیمی را بزنید. یا نهایتا بعد از اتمام تابستان، در همان سال هفتم، دوران آماده سازی المپیاد شیمی را آغاز کنید.

با توجه به اینکه منابع المپیاد شیمی فوق العاده زیاد و خیلی سخت هستند، اگر از پایه هفتم شروع شود، خیلی راحت و بدون اینکه فشاری روی دانش آموز باشد مطالعات به نحو احسن پیش رفته و می توان خیلی راحت به کسب مدال فکر کرد.

یکی دیگر از خوبی های آغاز المپیاد شیمی از پایه هفتم این است که می توان با یک تیر دو نشان زد. یعنی هم برای المپیاد شیمی آماده شد و هم کسب یک رتبه خیلی خوب (تک رقمی و دو رقمی) در کنکور سراسری  را به عنوان هدف در نظر گرفت.

پس نتیجتا، پایه هفتم تحصیلی بهترین و ایده آل ترین زمان ممکن برای آغاز مطالعات المپیاد شیمی می باشد.

 

شروع آماده سازی و مطالعه المپیاد شیمی از پایه هشتم

اگر دیر متوجه مقوله المپیاد شده اید (چون متاسفانه در خیلی از مدارس اصلا در رابطه با این آزمون مهم و مزایای آن برای دانش آموزان و والدین آن ها، هیچ اطلاعاتی نمی دهند) و به تازگی پی به اهمیت و مزایای بی شمار قبولی در المپیاد شیمی برده اید، عیبی ندارد هنوز دیر نشده است. با یک برنامه ریزی خوب می توانید استارت موفقیت در آزمون المپیاد شیمی را بزنید ولی خُب مسلما ناگفته پیداست که باید بیشتر تلاش کنید تا از رقبای دیگرتان که قبل شما شروع کرده اند زیاد عقب نمانید و خودتان را به حد مطلوب برسانید.

البته آغاز مطالعات المپیاد شیمی از پایه هشتم یک مزیتی دارد و آن این است که دانش آموز از جو دوران ابتدایی فاصله گرفته و با سختی و سنگینی درس ها آشنایی نسبی پیدا کرده و اصطلاحا به بزرگ فکر کردن و اندیشیدن عادت پیدا کرده است و همچنین توانایی بالاتری در تحلیل مطالب علمی سنگین نسبت به پایه هفتم دارد. ولی عیب آن، این است که از رقبای اصلی خود عقب افتاده است. که آن هم با یک برنامه ریزی خوب و تلاش زیاد قابل جبران است.

 

شروع آماده سازی و مطالعه المپیاد شیمی از پایه نهم

دانش آموزان عزیز و والدین گرامی اگر در پایه نهم هستید، با توجه به حجم بالای مطالب شیمی المپیاد در یک شرایط سخت تری نسبت به پایه های هفتم و هشتم قرار دارید. شدیدا توصیه می کنم که زمان را بیش از این از دست ندهید و مطالعات المپیاد شیمی را آغاز کنید.

با توجه به اینکه خیلی از زمان مفید دوران آماده سازی را از دست داده اید، بایستی فورا شروع به برنامه ریزی المپیاد شیمی بکنید.

البته وضعیت آنقدر هم بحرانی نیست که نتوان به قبولی و کسب مدال المپیاد شیمی فکر کرد، بلکه فقط کار سخت تر شده است و باید میزان تلاش و همچنین تایم مطالعه را به بالاترین حد ممکن رساند و هفته ای با سه چهار جلسه کلاس و همین طور روزانه حداقل ۳ تا ۴ ساعت مطالعه و تست زنی می توان همچنان به کسب مدال المپیاد شیمی فکر کرد.

 

حرف آخر

اولیای گرامی و دانش آموزان المپیادی عزیزم، به عنوان حرف آخر، توصیه ام این است که بهترین منابع و کتاب ها و کلاس ها را انتخاب کنید و همچنین زودتر دوران آماده سازی را شروع کنید. چون برای قبولی در آزمون المپیاد شیمی، هر روز از ارزش بالایی برخوردار است.

امیدوارم که با این مقاله توانسته باشم پاسخ جامعی به شما عزیزان داده باشم.

 

شاد باشید…

دکتر مهدی نباتی

بهترین زمان برای شروع المپیاد شیمی از کدام سال تحصیلی است؟

دکتر مهدی نباتی - بهترین و برترین استاد شیمی کنکور، المپیاد و تیزهوشان ایران 09053190439 ایمو
استاد خصوصی شیمی کنکور، المپیاد شیمی، شیمی متوسطه اول (هفتم، هشتم و نهم) و شیمی متوسطه دوم (دهم، یازدهم و دوازدهم)

مشاوره رایگان المپیاد شیمی کدوم مدرسه بهتره نمونه تیزهوشان یا عادی ثبت نام المپیاد دانش آموزی المپیاد و مسابقات کودکان و نوجوانان ایران معرفی برنامه های خانه شیمی تهران تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان شیمی المپیاد نباتی چطوره روش مطالعه شیمی المپیاد چگونه در آزمون تیزهوشان قبول شویم چگونه در آزمون المپیاد شیمی قبول شویم المپیاد شیمی نباتی چطوره

تدریس خصوصی و نیمه خصوصی (آنلاین و حضوری) المپیاد شیمی

 

حتما ببینید

دکتر مهدی نباتی - بهترین و برترین استاد شیمی کنکور، المپیاد و تیزهوشان ایران 09053190439 ایمو

پاسخ سوال ۱۸ المپیاد شیمی ۱۴۰۲ مرحله اول – زاویه پیوندی – المپیاد شیمی استاد نباتی

تدریس شیمی کنکور و المپیاد شیمی استاد شیمی آنلاین (همه شهرها) و حضوری (فقط تهران) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× نه = بیست هفت