آخرین خبرها

آیا با کسب مدال طلای المپیاد شیمی می توان در هر رشته ای ادامه تحصیل داد

دبیر خصوصی و گروهی شیمی کنکور و المپیاد شیمی - آموزش جامع شیمی کنکور

چرا المپیاد شیمی در بین المپیادها مهم است؟

دکتر مهدی نباتی – رتبه ۱ اساتید المپیاد شیمی ایران

دبیران المپیاد شیمی ایران مدرسان المپیاد شیمی ایران معلمان المپیاد شیمی ایران استاد المپیاد شیمی ایران دبیر المپیاد شیمی ایران معلم المپیاد شیمی ایران

یکی از سوال های پرتکراری که همه والدین و دانش آموزان دارند این است که چرا المپیاد شیمی نسبت به بقیه المپیادها ارجحیت دارد و آیا با قبولی در المپیاد شیمی می توان در هر رشته ای بدون کنکور ادامه تحصیل داد؟؟!!!

در این مقاله می خواهم به این سوال مهم خانواده های المپیادی عزیز پاسخی جامع بدهم و توضیح بدهم که چرا المپیاد شیمی مهم ترین المپیاد در بین بقیه المپیادها می باشد.

 

اهمیت قبولی در المپیاد شیمی

دانش آموزان عزیز قبلا در مقاله ای به طور مفصل در رابطه با مراحل پنج گانه المپیاد شیمی در ایران صحبت کرده ام. حتما مقاله مربوطه را مطالعه بکنید.

 

در مرحله اول المپیاد شیمی از ۴۰ هزار شرکت کننده، ۱۰۰۰ نفر به مرحله دوم راه پیدا می کنند. که در انتهای مرحله دوم ۴۰ نفر پذیرفته شده و به دوره تابستانه راه پیدا می کنند.

در انتهای دوره تابستانه بر اساس نمرات میان دوره و پایان دوره، ۸ نفر مدال طلا، ۱۵ نفر مدال نقره و مابقی موفق به کسب مدال برنز می شوند.

۸ نفری که موفق به کسب مدال طلا شده اند می توانند در هر کدام از رشته های مشخص شده در هر کدام از دانشگاه های برتر کشور، بدون کنکور ادامه تحصیل بدهند.

دارندگان مدال های نقره و برنز نیز ۱۰ درصد به تراز کل کنکورشان اضافه خواهد شد. مدال طلاهایی که بخوانند در رشته های مشخص نشده ادامه تحصل بدهند، آن ها نیز ۱۰ درصد به نمره تراز کل کنکورشان اضافه خواهد شد.

ضمنا کلیه مدال آوران می توانند هم زمان در دو رشته متفاوت در دو دانشگاه متفاوت ادامه تحصیل بدهند.

 

توجه: این امتیاز قبولی بدون کنکور در رشته های تاپ در برترین دانشگاه های کشور فقط مختص المپیاد شیمی است. و به همین خاطر است که المپیاد شیمی نسبت به بقیه المپیادها ارجحیت زیادی دارد.

 

با آرزوی موفقیت برای شما المپیادی های عزیز

دکتر مهدی نباتی

 

دکتر مهدی نباتی مدرس شیمی کنکور و دبیرستان و المپیاد شیمی و متخصص شیمی آلی سنتز و فرمولاسیون دارو و طراحی دارو و محصولات آرایشی بهداشتی
تدریس خصوصی و گروهی المپیاد شیمی در تهران (آنلاین و حضوری) و همه شهرها (آنلاین) المپیاد شیمی نباتی

زابل یاسوج میاندوآب خرمشهر مرند جیرفت بم بهبهان دورود نظرآباد محمدشهر ایذه بندر انزلی اندیشه ایرانشهر فسا برازجان بانه چابهار رباط کریم کاشمر شوشتر قوچان لاهیجان اهر مسجد سلیمان تربت جام ابهر میانه پرند دوگنبدان کازرون بهشهر الوند پارس آباد سلماس صدرا پیرانشهر اسلام آباد غرب محمدیه الیگودرز کوهدشت فولادشهر بناب

تدریس خصوصی آنلاین و حضوری المپیاد شیمی ایران

باغستان شیروان سهند نقده میبد تاکستان لنگرود بومهن بهارستان بندر امام خمینی قروه شوش نهاوند اردکان رامهرمز مشگین شهر بندر گناوه پردیس میناب خمین داراب مبارکه امیدیه

حتما ببینید

دکتر مهدی نباتی - بهترین و برترین استاد شیمی کنکور، المپیاد و تیزهوشان ایران 09053190439 ایمو

پاسخ سوال ۱۸ المپیاد شیمی ۱۴۰۲ مرحله اول – زاویه پیوندی – المپیاد شیمی استاد نباتی

تدریس شیمی کنکور و المپیاد شیمی استاد شیمی آنلاین (همه شهرها) و حضوری (فقط تهران) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− چهار = یک